Olika val!

Idag har jag två saker att välja mellan. Ilska eller glädje. Jag kan välja mellan att bryta ihop eller rycka på axlarna och tänka att jag klarar mig ändå.

Det enklaste, för mig, är att bryta ihop och tycka synd om mig själv. För det krävs inte så mycket ansträngning.

Det svåraste, för mig, är att rycka på axlarna och tänka att jag klarar mig ändå. Det kommer att kräva mycket ansträngnig.

Så, vad väljer jag?

Jag väljer glädje! Det kommer inte att bli lätt men om jag anstränger mig för att leva i nuet kan det fungera. Om jag låter bli att tänka så mycket på framtiden kan det gå. Likadant, om jag, låter bli att tänka på dåtiden kan det gå.

Idag ska bli en bra dag. Jag är stark och jag klarar detta!

                                            

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0