En ledig dag!

Jag ska inte jobba i morgon!!! Tjohoooo! Jag hade planerat att åka till Ullared men där var jag igår istället. Så i morgon ska jag ha en ledig dag med mig själv. Känns fantastiskt skönt! Då kommer jag att kunna ta hand om mig själv och göra vad jag vill. Tänkte att jag skulle börja dagen med kaffe (som vanligt) sen ska jag ut och gå en uppfriskande promenad. Ska bli riktigt härligt!

Morgondagens citat i Mia Törnbloms bok är: "Om vi är vad vi har, och vad vi har går förlorat, vilka är vi då?"

Jag tror inte att jag fattar detta citat. Om jag förlorar det jag har, då är jag ingenting. Det jag har vill jag ha kvar. Jag vill inte förlora något eller någon. Så är det bara. Jag kan inte leva annars.

Det finns förvisso negativa delar av mig som jag gärna blir av med. Min missbrukspersonlighet till exempel. Eller mitt destruktiva beteende och starka behov av bekräftelse utifrån. Om det är det hon menar hade jag blivit en bättre människa, både för mig själv och min omgivning.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0