Fucking Influensa!

Jag har sovit nästan tre dygn i sträck. Den där fucking influensan har golvat mig totalt. Nu känns det som att jag är på väg tillbaka till verkligheten igen. Det är bra. Jag står inte ut mycket längre. Jag är tacksam för att jag lyckades gå upp lite i vikt innan jag blev sjuk, annars hade det nog fan tagit längre tid för mig att friskna till. Till saken hör att jag äter immunhämmande medicin vilket inte gör saken lättare. Skulle ha vaccinerat mig men blev aldrig färdig... Ska skriva upp i min kalender redan nu att jag måste bli vaccinerad i november. Detta ska jag inte råka ut för fler gånger!

För tillfället tycker jag att jag är rysligt rastlös. Sitter här vid datorn och väntar på att nåt ska hända. Vad som helst. Men ingenting händer... Kan lika bra lägga mig och sova igen. Det är nog det enda som kan hjälpa mig att bli av med halsont och huvudvärk. Febern är under kontroll med hjälp av Alvedon. Fy faaan för detta. Jag blir förbannad för att jag inte bara kan acceptera att jag är sjuk och unna mig att ligga ner till jag är frisk. Nej, jag måste alltid prestera... Så jäkla korkat!

Någon som känner igen sig? Berätta gärna för mig hur ni gör när ni är sjuka. Jag får psykbryt av feber och sånt och det ger mig ångest. Fucking Influensa!!!

Ska sova en stund, hoppas jag! Hej så länge...

Kommentarer
Postat av: Hanna

nej fyy vad jobbigt!

jag som hade tränkt skriva att jag hoppats på att migränen var borta och undra hur det gåt med nya jobbet... ;)

men nu hoppas jag att du blir frisk snart!



njaaa, jag känner igen mig både och... ibland kan jag bli rastlös och få dåligt samvete över att ligga inne och inte göra något, men ibland kanjag nästan njuta av att ligga sjuk och bli ompysslad och duttad med... knäppt...

2009-03-04 @ 12:15:40
URL: http://hpsdagbok.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0