Det verkar bra!

Tänkte skriva av mig lite om hur jag känner mig nu när det gått några dagar sen jag skrev sist... Jo, konstigt nog känner jag mig bra! Jag var på möte i måndags där dagens tema löd "steg två". Det ämnet passade mig perfekt! Det var riktigt intressant att höra på de andras delningar och deras syn på saken. Jag lärde mig en hel del! Tack än en gång! Eftersom det känns som om jag har lite kvar på steg ett ska jag inte gå in mer på det ämnet. Jag har bestämt med en vän att jag ska följa med på en annan typ av möte, även det ett tolvstegsprogram. Det ska bli jätteintressant och jag ser fram emot det! Tack C!!!  Jag har i tre dagar ätit ordentligt (tror jag). Det känns bra men ändå inte, på det fysiska sättet är det bra, men i huvudet mindre bra. Fömodligen något jag får lära mig att leva med och lära mig att hantera, så småningom. Förresten, jag har funderat de senaste dagarna på vad jag ska göra när jag  fyller trettio år. Det finns två alternativ. Antingen samlar jag släkt och vänner till en stor fest med mycket planering, pengar och disk, dock säkert skitkul! Eller börjar jag spara pengar till en resa och drar iväg till något härligt ställe! Finns det någon som vill hänga på? Du betalar för dig och jag betalar för mig, sen skiter vi i den hemska Svenska hösten i ca 2 veckor. Själv tycker jag att alternativ två låter bäst! Ska fundera mera på det! I övrigt känner jag mig hyfsat positiv. Jag märker hur jag börjat tänka annorlunda. Jag känner mig inte som ett offer längre. Ångesten finns där men den styr mig inte, det är en enorm lättnad! Ska på möte imorgon igen. Jag längtar! Det är nästan som en livlina för mig, väldigt betydelsefullt! Nu ska jag förbereda mig för läggdax...längtar efter min ljudbok!!! Det är en av de bästa sakerna jag fått. Min MP3-spelare och tipset att lägga över ljudböcker på den för att lyssna innan jag somnar. Så jäkla bra!!! Tack J & J!!!  Nu till DSF (Dagens Stora Fråga), nytt inlägg om sånt jag undrar över: Hur gör jag med min fyraåring som vägrar duscha utan skrik och panik? Svar: Kalla det för "vattenlek" istället för dusch och gör det till en rolig lek. Tack Dagisfröken....det funkade! HejSvejs!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0