Håller jag på att bli "äldre"?

Så är det nog. Eller kan man kanske säga att jag håller på att mogna. Det slog mig igår att jag har varit hos tandhygienisten därför att jag tycker att mina tänder är viktiga. Jag betalade alltså en massa pengar på mina tänder som jag tidigare lagt på mitt hår hos frisören... Jag ska till optikern idag och antagligen betala en jäkla massa pengar där för att jag tycker att min syn är viktig. Har aldrig tyckt det innan. Konstigt! För första gången, typ, känner jag hur viktig jag är. Jag är viktig för mig själv och för min omgivning men framför allt för mitt barn. Jag är en skitbra mamma åt min dotter. Jag bryr mig om henne, älskar henne villkorslöst och önskar att jag ska få vara vid hennes sida så länge jag kan. Eftersom det är min önskan får jag nog börja leva därefter... Jag ska ta vara på mig själv och se till så att jag fungerar som en människa, inte som ett offer. Den insikten känns väldigt bra! Men idag är det något som tynger mig, samma som igår. Fattar inte varför men det ska jag ta reda på under dagen. Jag håller där så länge... Måste fixa och rusa! Tjingeling!

Kommentarer
Postat av: Hanna

åh så härligt! roligt att läsa =)

2009-02-05 @ 16:52:24
URL: http://hpsdagbok.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0