30 augusti

" För varje minut som vi är arga förlorar vi 60 sekunder av lycka ".     (Mia Törnblom)

Så kan man också se det. Jag är i och för sig inte speciellt arg, jag är nog mer ledsen än arg, men för varje minut som jag är ledsen förlorar jag lycka. Det vill jag givetvis inte. Det är bara det att jag inte vet vad jag ska göra åt det. Jag brukar fly på olika sätt, det har varit min räddning, men är det rätt??? Inte vet jag.

Igår provade jag att "stanna kvar" i ångesten och tillåta mig själv att vara ledsen, låta det komma och, typ, andas mig igenom det. Funkade inget vidare... Det går som i vågor, som värkar i en förlossning, och det är riktigt obehagligt. Inte farligt-bara hemskt!!!

Det är som om jag jagar upp mig själv, jag tänker på obehagliga och orättvisa saker som hänt, sen fastnar jag i det. Kan inte komma ur det utan "flykt".

Jag skulle ju kunna konfrontera dom som gör/gjort mig illa. Eller konfrontera dom som behandlar/behandlat mig orättvist. Ska bara ta mod till mig, för detta kan jag förändra, hoppas jag....

Det är bara jag som kan förändra mitt eget tankesätt, så idag ska jag sträva efter lycka och kämpa för att tänka positivt!

Ha en bra dag!!!   Kram!

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0