19 augusti.



Det händer att jag läser i denna bok för att tänka efter lite. Jag är inte så flitig som jag egentligen vill vara, jag är helt enkelt inte mottaglig alla dagar, eller är jag bara för trött. Dagens citat tycker jag riktigt mycket om: "Tänk på tre personer som du tycker väldigt mycket om och gläd dig åt att du har den förmågan"

När jag tänker på de tre personerna får jag lite dåligt samvete. Jag vet inte riktigt varför men jag känner mig som en dålig människa. Dom humörsvängningarna jag haft ett litet tag nu har verkligen gått till ytterligheter. Jag tycker synd om mig själv och jag kräver att "alla" andra oxå ska göra det, utan att dom vet om det. Som tur är vet jag om det och jag anstränger mig för att tänka om. Det går sådär.

Nu vet jag att Mia Törnblom tycker att man ska inkludera sig själv i dessa tre personer...där är inte jag idag kan jag säga. Den dagen jag kan säga att jag tycker väldigt mycket om mig själv...kanske är närmre än jag tror! Jag hoppas på det!

Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0